• Black Facebook Icon

© 2018 Magda Knefel  Proudly created by Wix.com

Mindfulness/ redukcja stresu

Jeśli chcesz stworzyć sobie wspierającą przestrzeń w rozwijaniu uważności może zainteresować Cię udział w 8-tygodniowym programie redukcji stresu w oparciu o mindfulness (MBSR). Zapraszam Cię na najbliższy kurs, który rozpocznie się 6 listopada
w Warszawie.


Jest to obecnie najbardziej znany i gruntownie przebadany kurs rozwoju uważności, która uznawana jest za kluczową kompetencję wspierającą radzenie sobie ze stresem i poprawiającą zadowolenie z życia.

Ten kurs może Cię zainteresować, jeśli szukasz narzędzi, które wesprą Cię w tym, aby:
• lepiej radzić sobie z codziennym stresem
• być bliżej siebie i swoich potrzeb
• poprawić swoje samopoczucie

 

Program został opracowany przez Jona Kabat-Zinna, neurobiologa z University of Massachusetts i oparty jest na świeckich technikach medytacyjnych. Kurs poprawia odporność psychiczną, wpływa pozytywnie na koncentrację, poczucie sprawczości, lepsze radzenie sobie z emocjami, stresem, poprawę relacji z innymi.

Jak wygląda kurs redukcji stresu w praktyce?

  • kurs trwa 8 tygodni

  • co tydzień odbywają się 2,5-godzinne spotkania

  • spotkania odbywają się w niewielkiej, maksymalnie 12-osobowej grupie. Pozwala to na wymianę doświadczeń i przyśpiesza proces

  • kluczowa jest Twoja własna i codzienna praktyka w domu

  • główne praktyki stosowane podczas kursu to: skanowanie ciała (rozwijanie świadomości ciała), medytacja siedząca, uważny ruch

  • w trakcie kursu odbywa się dodatkowy całodniowy warsztat (tzw. Dzień Uważności


Spotykamy się w środy w godzinach 18.15-20.45.

Zaczynamy 6 listopada 2019 r., kończymy 8 stycznia 2020 r. (mamy dwutygodniową przerwę świąteczną).

Miejsce: Akademia Psychologii Zorientowanej na Proces, ul. Madalińskiego 89 lok. 1 (dogodny dojazd komunikacją miejską, możliwość bezpłatnego parkingu na ulicy).

Ile to kosztuje?
Kurs redukcji stresu to osiem 2,5 godzinnych spotkań, 7- godzinny warsztat pogłębiania uważności oraz Twoja codzienna praktyka, do której otrzymasz specjalnie przygotowane nagrania audio - słowem to bardzo intensywny program, w trakcie którego będę Cię motywować i wspierać, aby udział w nim przyniósł Ci jak najwięcej pożytku.

Regularny koszt udziału w dwumiesięcznym programie to 900 złotych. Przy zapisie do 15.10. koszt udziału to 850 złotych.

Jeśli interesuje Cię udział w kursie MBSR, masz pytania, chcesz dowiedzieć się więcej - skontaktuj się ze mną, możesz też umówić się na indywidualną bezpłatną konsultację.

Trochę o uważności

Metoda redukcji stresu poprzez praktykę uważności została dogłębnie przebadana i  skutkuje zmianą funkcjonowania mózgu z trybu automatycznego na bardziej świadomy. To znaczy mniej w nas nawykowych rutynowych reakcji, a więcej świadomych odpowiedzi (decyzji) na to co się dzieje.

​​

Regularne praktykowanie uważności oznacza:

  •   Zwiększenie zdolności koncentracji i podejmowania decyzji

  •   Wzrost umiejętności radzenia sobie w stresujących sytuacjach

  •   Zwiększenie stabilności emocjonalnej, pewności siebie

  •   Wzrost szacunku i zaufania

  •   Zwiększenie zdolności do relaksu

  •   Wzrost wrażliwości zmysłowej

  •   Poprawę kreatywności i  pamięci

  •   Lepsze relacje z innymi ludźmi

  •   Wzrost radości życia

 

Badania pokazują, że po 8 tygodniach regularnej praktyki ludzie lepiej radzą sobie z emocjami, stresem, są bardziej skoncentrowani, przytomni, zwiększa się otwartość i odporność psychiczna, zdolność do empatii, poprawiają się relacje z innymi. Obecnie medytacja uważności znajduje szerokie zastosowanie w korporacjach, szkołach oraz ośrodkach zdrowia.

Dzięki medytacji uważności uczymy się:

 

  • Świadomie skupiać uwagę i zarządzać własną energią życiową

  • Odpowiadać na sytuacje, zamiast nawykowo na nie reagować

  • Radzić sobie z natłokiem myśli, emocjami, bólem

  • Wzmacniać w sobie postawę otwartości, życzliwości, nieosądzania

  • Odnajdować wewnętrzne zasoby spokoju

  • Podchodzić do codziennego życia ze świeżością i ciekawością

  • Szczerze obserwować własne nawyki, reakcje, sposoby myślenia

  • Być obecnym w swoim życiu – zarówno w tym co trudne jaki i w tym co przyjemne

  • I wiele, wiele innych rzeczy, które warto odkryć samemu