Szukaj
  • Magda Lena Knefel

Natłok myśli

Uważność nie prowadzi do tego, aby myśli nie było, aby się ich pozbyć, może pomóc w tym aby myśli nas nie pochłaniały, zaprzątały. Medytuje się nie po to, aby kontrolować myśli, ale po to, aby one przestały kontrolować nas.


Aspekty związane z myśleniem, o których warto pamiętać.

1. Myśli przychodzą, trwają i odchodzą.

2. Zawsze będzie „myślenie” – to jest natura naszego umysłu (60 tys. myśli dziennie)

3. Nie ma nic złego w myśleniu – gdy zaczynamy mieć takie przekonanie pojawia się opór

4. Myśli możemy obserwować – i to może być coś nowego!

5. Nie jesteśmy naszymi myślami, one się pojawiają, lecz nie musimy się z nimi identyfikować.


METODA RAIN
CZYLI GDY TOWARZYSZY CI DUŻY STRES ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ I ZWRÓĆ UWAGĘ NA SWÓJ ODDECH A NASTĘPNIE ZOBACZ JAK ZADZIAŁA NA CIEBIE TAKIE PODEJŚCIE DO WŁASNEGO DOŚWIADCZENIA


RECOGNIZE – ROZPOZNAJ co się dzieje w tej chwili (np. przeżywam silne emocje, stres, oceniam siebie lub innych, cierpię, odczuwam niepokój)

ALLOW – UZNAJ – że w tej właśnie chwili doświadczasz czegoś takiego, nie staraj się tego zmieniać, przyjmij do wiadomości to co się w Tobie dzieje

INVESTIGATE – BADAJ CIAŁO, MYŚLI, EMOCJE - czyli obserwuj w sobie co się dzieje – jak czuje się Twoje ciało, co dokładnie czujesz i w którym miejscu; jakie myśli się pojawiają – możesz je nazwać (np. oceniam siebie, ze postępuję nie tak jak powinienem); jakie emocje Ci towarzyszą (nazwij je i poszukaj jakie wrażenia w ciele im towarzyszą)

NON-IDENTIFICATE – NIE UTOŻSAMIAJ SIĘ – myśli, emocje po prostu „pojawiają się”, a naszą rolą jest je zauważać. Nie musimy się z nimi ściśle utożsamiać, identyfikować się, to nie musi być prawda.

  • Black Facebook Icon

© 2018 Magda Knefel  Proudly created by Wix.com