Szukaj
  • Magda Lena Knefel

Dbanie o siebie

Medytacja to prosta praktyka dostępna dla każdego, która może zmniejszyć stres, zwiększyć spokój, klarowność oraz poczucie szczęścia. Nauka medytacji jest prosta, a korzyści możesz zauważyć szybko.

Znalezienie czasu na formalną medytację jest ważne, żeby opanować praktykę i aby weszła nam ona w krew. Dzięki temu będziemy w stanie wykorzystać to narzędzie kiedy będziemy przeżywać coś stresującego. Nawet kilka minut dziennie może mieć duże znaczenie.

Medytując rozwijasz w sobie uważność, która uważana jest za podstawową kompetencję wspierającą radzenie sobie ze stresem. Dajesz sobie przestrzeń, żeby wsłuchać się w siebie - a tym samym lepiej o siebie dbać.


Medytacja w praktyce polega na zwracaniu szczególnej uwagi na chwilę obecną - zwłaszcza na nasze własne myśli, emocje i odczucia - cokolwiek się dzieje.


To zauważanie w nieoceniający i otwarty sposób:

- Co mówi moje ciało? Jakie odbieram z niego sygnały? Jakie doznania odczuwam?

- Jaki jest stan mojego umysłu? Jakie myśli mi towarzyszą?

- Jakie emocje czuję?



Bardzo ważne jest Twoje nastawienie:


1. Zauważaj kiedy oceniasz to czego doświadczasz. Pielęgnuj w sobie postawę bezstronnego świadka – obserwatora własnych doświadczeń. Po prostu zauważaj co się dzieje. Warto uświadomić sobie, że nawykowo oceniamy niemal wszystko czego doświadczamy i nieświadomie na to reagujemy. Warto pamiętać, że to tylko Twoje myśli, a myśli są tylko myślami i nie muszą być prawdą. To co może być pomocne to rozpoznanie, że osądzasz i świadoma decyzja, aby przyjąć wtedy postawę obserwatora.


2. Nie staraj się zmieniać tego jak się czujesz. Zobacz jak czujesz się kiedy przyjmujesz swoje myśli, emocje, odczucia jakie są. Nie staraj się walczyć z tym co czujesz.


3. Zobacz czy możesz zaciekawić się tym czego doświadczasz podczas medytacji, to okazja, żeby pobyć tylko ze sobą i lepiej siebie poznać


4. Bądź cierpliwy, na początku medytacja może wydać Ci się nudna, pozbawiona sensu albo trudna. To co jest ważne to żebyś regularnie praktykował/a nawet parę minut dziennie i dał/a sobie czas.


5. Bądź dla siebie życzliwy/a


LINK do medytacji siedzącej:

https://soundcloud.com/magda-lena-knefel/magda-knefel-medytacja-siedzacamp3


  • Black Facebook Icon

© 2018 Magda Knefel  Proudly created by Wix.com